moze ktoś zmierzyć w 1,8T pobór pradu na postoju?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ArekBinek
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 447

    moze ktoś zmierzyć w 1,8T pobór pradu na postoju?

    yanooshiiik, bkd to jest kod silnika po nim jest numer części ja mam AUM co do silnia jest to silnik na Pompowtryskach tzw PD z tego co pamietam to odpoczątku ale nie jestem pewien co do piezo to są one montowane tylko w rs
  • Marian
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2006
    • 225

    #2
    moze ktoś zmierzyć w 1,8T pobór pradu na postoju?

    Jesli ktoś z Państwa byłby tak miły, miał chęć, miał jak i czym zmierzyć pobór pradu przez auto stojące, z wyłączonymi wszelkimi odbiornikami to byłbym wdzięczny.
    O co mi chodzi?
    Z mojego aku ucieka ponad 300mA. Pomiar dokonany po wyłączeniu silnika i wyłaczeniu odbiorników. Jesli by cały czas brał tyle prądu, to 60 A aku wyssałoby w tydzień do absolutnego zera, a tak nie jest. Po 3 dniach stania gęstość elektrolitu jest ta sama (pomiar dokonany powszechnie dotępnym aerometrem). Konsultowałem sprawę z qmatym elektrykiem i on twierdził, że niektóre fury nowoczesne biora prąd nawet przez kilkanaście minut BMW do pół godziny nawet i tak jest normalnie.
    nie mam możliwości sparwdzenia tak długo poboru prądu do tego istnieje prawdopodobieństwo, że przy otwartej masce coś może "legalnie " ssać.
    Chcę się przekonac, czy coś mi żre prąd czy jednak nie - zanim wstawię auto do elektryka i wydam kasę (może niepotrzebnie).
    Będę wdzięczny za pomiar.
    pozdro :szeroki_usmiech
    20v

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      zmierzyłem w swojej 1,9 tdi. Wykonałem kilka pomiarów bo były różne wskazania poboru prądu.
      - wyłączone wszystkie odbiorniki (oczywiście oświetlenie wnętrza) przy otwartych drzwiach pobiera 500 mA

      - po zamknięciu drzwi 500 mA i po ok. 30 s. (do tego czasu działa moduł komfortu) pobierany prąd zmniejszył się do 40 mA.

      - zamknięte wszystkie drzwi i po odczekaniu ok. 30 s. w dalszym ciągu pobór 40 mA (tak pokazywał multimetr w ciągu 5 min. pomiaru)

      - przy złaczonym alarmie w stanie czuwania i po odczekaniu ok. 10 s. prz dłuższym pomiarze pomiar prądu 50 mA.

      Tak więc pobór pradu wynosił 40 mA.
      Marian, sprawdż u siebie raz jeszcze czy inne urzadzenia nie pobierają prądu (może alarm lub radioodtwarzacz np. podtrzymanie pamięci) i wyjmij bezpieczniki z tych urządzeń i dokonaj pomiarów na zasadzie prób.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • Dezet
        Ambiente
        • 2005
        • 136

        #4
        Koledze zwarcie na żarówce albo czujniku otwartej klapy w bagażniku ciągle rozładowywało akumulator. A tam akurat rzadko zaglądał...
        Pozdrawiam, Dezet

        Komentarz

        • jlupino
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 362

          #5
          W zeszłym tygodniu sprawdzałem u mnie.
          I tak w samochodzie zamknietym i aktywnym alarmie+telefon na czuwaniu-270mA.
          A gdy tylko telefon wyłaczyłem spadło do akceptowalnych 70mA.Oczywiscie cały czas przed wyjsciem z wozu telefon wyłączam,ale sprawdzałem z ciekawosci.Poprzedni aku po dwóch tyg. postoju nawet radia nie odpalił,kupiłemCentre-Future i smiga jak nalezy.
          Jaro

          Komentarz

          • Marian
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 225

            #6
            Wczoraj dokładne badania tematu zrobił zaznajomionu b. dobry elektryk samochodowy. Auto przez ok. 30 min bierze +/- 300mA na podrzymanie 2 przekaźników. Potem wszystko spada do zera. twierdzi, że tak może być normalnie, bo wiel nowoczesnych autek tak ma :szeroki_usmiech
            Czyli - 1,8T ma jeżdzic a nie stać :wink:
            a swoją droga to podejrzewałem, że tak będzie, bo przy poborze 300 mA by aku wysiadło po kilku dniach na amen, a tak nie było :P
            20v

            Komentarz


            • #7
              Marian, wiadomo jakich przekaźników ?

              Komentarz

              • jlupino
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 362

                #8
                Tez jestem ciekaw skoro mi po minucie brał tylko wspomniane 70mA.
                Jaro

                Komentarz

                • Marian
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 225

                  #9
                  powiedział, że jeden pod maską drugi wewnatrz, ale nie identyfikował ich lub nic mi nie powiedział
                  20v

                  Komentarz

                  • Krzych
                    Rider
                    • 2005
                    • 671

                    #10
                    Wartość prądu spoczynkowego dla samochodu z uzbrojonym alarmem nie powinien przekraczać 50 mA.
                    Przez ok. 2 minuty pozostaję włączony przekaźnik zasilające oświetlenia wnętrza samochodu i bagażnika.
                    Zestaw głośnomówiący powinien odłącząć ładowanie telefonu po wyjęciu klucza ze stacyjki.
                    Jeśli jest inaczej to poewnie jest podłączony do stałego zasilania.
                    Druga sprawa to odbiornik radiowy, który nie jest oryginalny i nieprawidłowo jest podłączony do zasilania.
                    Genaralnie pobór prądu powyżej 100mA będzie powodowało rozładowanie akumulatora po kilku dniach postoju.
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz

                    Pracuję...